Här hittar du information om föreningen, medlemskap och fastigheten.

Allmänt om föreningen
Föreningen består av 21 lägenheter som upplåts med bostadsrätt samt 1 lokal upplåten med hyresrätt. Den totala ytan är 1062 kvm. (989 kvm lägenhetsyta). Föreningens byggnad är uppförd i 3 våningar med 3 uppgångar 12A-12C. Föreningen bildades hösten 2006.

Är föreningen skatteklassad som sk ”äkta” bostadsrättsförening i dagsläget?
Ja.

Äger föreningen marken?
Ja.

Vad ingår i månadsavgiften?
Värme och vatten ingår. Även kabel-tv från Com Hem (basutbudet)
Bredband ingår inte. Huset är däremot anslutet till Sundbybergs öppna stadsnät där ett flertal leverantörer erbjuder bredband och andra tjänster. Tjänster beställs och betalas enskilt till varje lägenhet.

Tar föreningen/förvaltaren ut överlåtelseavgift- och pantsättningsavgift?
Ja, föreningen tar ut en överlåtelseavgift på 2,5 % och pantsättningsavgift på 1 % av det basbelopp som gäller vid tidpunkten för ansökan om medlemskap respektive tidpunkten för underrättelse om pantsättning.
Överlåtelseavgift betalas av förvärvaren.
Pantsättningsavgiften betalas av pantsättaren.

Äger föreningen egna parkeringsplatser/garageplatser?
Boendeparkering gäller i området. För avgifter och mer info se www.sundbyberg.se.

Finns Kabel-TV- och bredband i fastigheten?
Comhem levererar kabel-TV. Basutbudet ingår i avgiften. Sundbybergs stadsnät finns indraget.

Accepterar föreningen juridisk person som medlem vid förvärv för bostadsändamål?
Juridisk person accepteras inte som medlem i föreningen.

Accepterar föreningen delat ägandeskap?
Föreningen accepterar delat ägandeskap.

Fakta avseende fastighet och byggnad
Byggnadsår: 1947

Uppvärmning: Fjärrvärme

Fönster: 3-glas

Gemensamma utrymmen: Tvättstuga finns i källaren. Där finns 2 tvättmaskiner, 2 torktumlare, samt ett torkskåp. Förråd: Nyttjanderätt till ett källarförråd samt en matkällare. Cykelförråd: Finns i källarplanet. Samlingslokal: Utrymme för föreningens stämmor etc.